AKTUAL5

PIERWSZY WYJAZD DO TAJLANDII, CZYLI JAK TO WSZYSTKO ZORGANIZOWAĆ I ILE TO BĘDZIE KOSZTOWAŁO? TAJLANDIA #12

Podjęliście decyzje - tak ruszamy do Tajlandii!. Ale od czego by tu zacząć i czy na pewno sobie poradzimy? Mam nadzieje, że notatki z naszej podróży pozostawione na tym blogu oraz zebrane tutaj w jedną całość w formie Dziennika Podróży trochę Was uspokoją i być może pomogą przygotować.

Tajlandia - Kraina Uśmiechu

Przed wyprawą do Krainy Uśmiechu mieliśmy z Damianem na koncie kilka bliższych i dalszych wypraw jednak przed nami była Tajlandia - to nie w kij dmuchał. Jak do każdej podróży i tutaj musieliśmy odpowiednio wcześnie zacząć przygotowania. Kluczową sprawą był dla nas termin wylotu a dokładniej jego cena, wyjazd zaplanowaliśmy na początek grudnia i na ten termin szukaliśmy atrakcyjnych cen przelotu. Zdecydowaliśmy się na linie lotnicze Qatar Airways. Udało nam się kupić bilety w cenie 2200 zł/1 os.
Lot obejmował 1 przesiadkę w Doha w Katarze. Zaraz po kupnie biletów zarezerwowaliśmy nocleg w Bangkoku i był to jedyny nocleg zarezerwowany jeszcze w PL, jedyny pewny;) Później noclegów szukaliśmy na bieżąco za pomocą aplikacjei Agoda.

Dzień 1,2
Jesteśmy w Bangkoku! Po zostawieniu rzeczy w zarezerwowanym pensjonacie ruszyliśmy chłonąć miasto a tak naprawdę Bangkok pochłonął nas. Sprawdziło się powiedzenie, że Bangkok wciąga! Nie mogło nas zabraknąć na najsłynniejszej ulicy Khao San Road, odwiedziliśmy kilka świątyń i jedliśmy, jedliśmy, jedliśmy :) Trafiliśmy akurat na Święto Króla obchodzone 5 grudnia. Król Bhumibol Adulyadej cieszy się największym szacunkiem i zaufaniem dzięki swojemu zaangażowaniu, pracy i trosce o kraj. 5 grudnia cały kraj jest przystrojony, pojawiają się motywy głównie w kolorze żółtym, są to chorągiewki, kwiaty. Żółty jest przyjętym kolorem króla.
Nocleg: Lamphu House http://www.lamphuhouse.com/bangkok/index.html
Koszt: 800 BHT/pokój

Następnie ruszyliśmy na północ Tajlandii do Sukhothai i Chiang Mai. Przeprawa z Bangkoku do Chiang Mai (ok 700km) jest długa i męcząca dlatego warto ją przełamać noclegiem w Sukhothai. Z Bangkoku wyruszyliśmy pociągiem z Dworca Hua Lamphong najpierw do Phitsanulok, gdzie następnie przesiedliśmy się do autobusu w stronę Sukhothai (ok. 440km na północ od Bangkoku).

Dzień 3,4
W Sukhothai zwiedzaliśmy Park Historyczny. O naszym pobycie w Sukhothai możecie przeczytać TUTAJ i TUTAJ
Nocleg: Ban Thai Guesthouse http://www.agoda.com/pl-pl/ban-thai-guesthouse/hotel/sukhothai-th.html
Koszt: 450 BHT/bungalow

Po zwiedzaniu Sukhothai ruszyliśmy autobusem do Chiang Mai.

Dzień 5,6,7,8
Chiang Mai należy do najlepszych miejsc wypadowych dla chcących spróbować swoich sił w trekkingach 2-3 dniowych a nawet kilkunastodniowych. Nasz pobyt rozpoczęliśmy od kursu w szkole gotowania o czym możecie przeczytać TUTAJ. Następnie udaliśmy się na trekking dokładnie opisany TUTAJ i TUTAJ. Później spędziliśmy czas odwiedzając plemiona górskie opisane TUTAJ i tygrysy które będą opisane TUTAJ.
Nocleg: Pensjonat Libra Guesthouse, http://www.librahousechiangmai.com/index.html
Koszt 400 BHT/pokój

Teraz zdecydowaliśmy, że ruszamy na południe Tajlandii na wypoczynek. Z Chiang Mai do Bangkoku wyruszyliśmy pociągiem nocnym a następnie autobusem nocnym do Krabi. Dziś zorganizowalibyśmy to nieco inaczej i na pewno wykupilibyśmy wcześniej lot w atrakcyjnej cenie, który byłby o wiele wygodniejszy. Zaoszczędzilibyśmy również czas.

Dzień 9,10,11
Trafiliśmy najpierw do Krabi, skąd małym busikiem pojechaliśmy do AoNang oddalone od Krabi ok 15km. Tutaj spędziliśmy czas wypoczywając na różnych plażach w AoNang, na wyspie KoPoda. Wykupiliśmy także wycieczkę na James Bond Island o czym możecie przeczytać TUTAJ
Nocleg: Bann Thara Guesthouse http://www.agoda.com/pl-pl/baan-thara-guesthouse/hotel/krabi-th.html
Koszt: 650 BHT/pokój

Z AoNang wyruszyliśmy promem na wyspę Ko PhiPhi, która od początku była w naszych planach.

Dzień 12,13
Skorzystaliśmy z oferty wycieczki na plażę Maya Bay, gdzie był kręcony film z Leonardo DiCaprio "Niebiańska plaża". Możecie o tym przeczytać TUTAJ. Wyspa KoPhiPhi oczywiście była przepiękna, ale pojawiły sie pewne minusy, które spowodowały, że po 2 dniach zabraliśmy się stamtąd. Dokładniej możecie przeczytać o tym TUTAJ
Nocleg: Up Hill Bungalow http://www.phiphiuphillcottage.com/
Koszt: 1000 BHT/bungalow

Wróciliśmy promem do AoNang ponieważ tylko tam czuliśmy, że możemy odpocząć :)

Dzień 14,15,16
Będąc ponownie w AoNang postanowiliśmy popłynąć na jedną z ładniejszych plaż Railay a także w końcu skorzystaliśmy z oferty tajskiego masażu. Oczywiście polecam :)
Koszt: 600 BHT/bungalow

Nasz pobyt powoli dobiegał końca dlatego postanowiliśmy wrócić do Bangkoku ponownie nocnym autobusem.

Dzień 17,18
Kontynuowaliśmy zwiedzanie Bangkoku m.in. dzielnicy Chinatown i parków a także świątyń. Zrobiliśmy zakupy w marketach i spędziliśmy Wigilię pierwszy raz poza domem i to na ulicznym żarciu ;p

Dzień 19
wylot do domu

PRZYKŁADOWE CENY ORAZ PRAKTYCZNE INFORMACJE:

• Waluta BHT (baht) 100 bahtów to ok 11 zł,
  • Ceny noclegów wahają się w granicach 400-1000 BHT. Taniej jest na północy kraju, na wyspach ceny są 2-3 krotnie wyższe,
  • Warto korzystać ze sklepów typu 7/11,
  • Cena masażu (1h) w zależności od lokalizacji: w Bangkoku 120 BHT, na wyspach ok 200 -250 BHT,
  • T-shity 50-150 BHT,
  • Spodnie 150-300 BHT,
  • Najlepiej jadać tam gdzie Tajowie, w knajpkach zlokalizowanych za rogiem,
  • Coca-cola 2l od 35 BHT,
  • Piwo Chang 0,63 l od 40 BHT,
  • Woda 7/11 Bangkok 0,6 l: 7 THB,
  • Woda 7/11 na wyspach 0,6 l: 9 THB,
  • Kawa lub herbata: 20-50 BHT,
  • Jogurty od 15 BHT,
  • Dania tajskie na straganach od 30 BHT,
  • Pad thai z kurczakiem (smażony makaron z warzywami i orzeszkami ziemnymi) od 40-45 BHT,
  • Sajgonki od 30 THB,
  • Zupa Tom Yam na Koh Phangan od 50 BHT,
  • Smażony ryż z kurczakiem od 45 BHT,
  • Naleśniki z bananen i sosem czekoladowym od 40 BHT,
  • Owocowe shake’i od 20 BHT,
  • 1 kg bananów od 30 BHT.