AKTUAL5

PARK NARODOWY KHAO SOK - JAK TAM DOTRZEĆ ?

makaki tajlandia
Park Khao Sok, makaki

Aby dostać się do Parku Narodowego Khao Sok należy najpierw przedostać się do Surat Thani. My postanowiliśmy ruszyć na południe z Bangkoku do Surat Thani nocnym pociągiem z możliwością spania. Jest to pociąg drugiej klasy z kuszetką oddzieloną zasłonką. Dostajemy poduszkę i świeżą pościel. Koszt to 1400 bahtów za 2 osoby. Bilety kupiliśmy w kasie na stacji kilka godzin przed odjazdem. Tradycyjnie na podróż zrobiliśmy zakupy w 7/11. Wedle rozkładu odjazd miał być o 19.30. Pociąg miał lekkie opóźnienie, ponieważ tego dnia w Bangkoku odbywały się obchody święta Bike For Dad, miasto było zakorkowane. Ruszyliśmy z prawie godzinnym przeciągnięciem. Dzień spędzony na zwiedzaniu Ajuthaja spowodował, ze szybko odpłynęliśmy.

O godzinie 8 rano byliśmy w Surat Thani. Teraz musieliśmy znaleźć transport do Parku Khao Sok. Po wyjściu z pociągu od razu otoczyli nas Tajowie oferując dojazd do parku oraz noclegi. I to w Tajlandii lubię najbardziej! Nie martwisz się o nic, nie rezerwujesz wcześniej, jedziesz bez stresu, wysiadasz i masz :)
Początkowo nie chcieliśmy korzystać z noclegów w ciemno, ale koniec końców zdecydowaliśmy się na jeden z nich. Oferta była kusząca i nie zawiedliśmy się.
Bus z Surat Thani do parku kosztował 150 bahtów za 1 osobę. Jechaliśmy ok 3 godziny. Nocowaliśmy w Khao Sok Island Resort. Ośrodek jest pięknie położony wśród zieleni. Nasza gospodyni przywitała nas ciepło. Mimo, że jej angielski nie był najlepszy spędziliśmy z nią miło czas. Do tego gotowała obłędnie i zawsze porcje były duże.
W ośrodku wykupiliśmy opcję wycieczki do serca dżungli z przewodnikiem na następny dzień.

Do wieczora samotnie zwiedzaliśmy okolicę i chodziliśmy jedynie wyznaczonymi trasami dostępnymi dla turystów. Ośrodek był niemal pozbawiony gości a szlaki pokonywaliśmy w osamotnieniu. Towarzyszyły nam jedynie makaki i gibbony. Całe miasteczko można obejść w kilka minut. Bez problemu można również znaleźć nocleg, ponieważ pensjonaty są chyba w każdym domu.

Park Narodowy Khao Sok leży w północnej części Morza Andamańskiego. Zajmuje powierzchnię ok 700 km2. Został utworzony w 1980 roku. Khao Sok tworzą wapienne wzgórza dochodzące nawet do 1000 metrów wysokości, jaskinie, wodospady oraz wysepki. Park słynie z najstarszych lasów deszczowych na świecie. Na jego terenie organizowane są spływy kajakowe, trekkingi itp. Można wziąć udział w nocnym lub rannym safari. Jednak zawsze z przewodnikiem. O naszej wyprawie do serca dżungli możecie przeczytać TUTAJ

W parku żyje ponad 200 gatunków ptaków, tygrysy, lamparty, bawoły, słonie, langury, niedźwiedzie, azjatyckie dzikie psy i inne.

Koszty:
Pociąg Bangkok-Surat Thani, 2 klasa: 700 bahtów/1os
Bus Surat Thani - Khao Sok: 150 bahtów/1os

Bungalow w Khao Sok Island Resort: 400 bahtów/bungalow
Wycieczka do serca dżungli: 2400 bahtów /1 os
Bilety wstępu do parku: 30 bahtów/1 os
Bilety powrotne do Surat Thani: 200 bahtów/1 os
Kolacja średnio 240-260 bahtów /2 osoby
shake 40 bahtów; piwo 50 bahtów

Zapraszam do galerii zdjęć poniżej:

khao sok jak dotrzeć
shake mango
Khao Sok, skahe mango
kurczak z orzeszkami nerkowca
Khao Sok, kurczak z orzeszkami nerkowca
khao sok tajlandia
Ośrodek Khao Sok Island Resort
makaki tajlandia
Park Khao Sok, makaki
Khao Sok
Park Khao Sok, makaki
Khao Sok

khao sok thailand, coconut, galangal
Park Khao Sok, kokos oraz galangal
khao sok thailand, coffee, lemon grass
Park Khao Sok, kawa oraz trawa cytrynowa
khao sok thailand, eggplant pineaple
Park Khao Sok, odmiana bakłażana oraz ananas
khao sok thailand, hot basil leaves, birdchilli