AKTUAL5

MASKELIYA - BAZA WYPADOWA NA SZCZYT ADAMA, SRI LANKA

Okolice Maskeliya

Szczyt Adama przewijał się na naszej liście od samego początku. Od pierwszego dnia pobytu przekładaliśmy jego zdobycie na później. Wiedzieliśmy, że należy się wprawić i przygotować. Ostatecznie zdobyliśmy go w przedostatnim dniu naszej wyprawy. I był to genialny pomysł, ponieważ później zakwasy uniemożliwiały nam normalne chodzenie.

Adam's Peak to najbardziej znana góra na Sri Lance. Miejscowi nazywają ją Sri Pada. Mierzy 2243 m n.p.m. i kształtem przypomina piramidę. O jego wyjątkowości stanowi fakt, że na samym szczycie znajduje się święty znak. Według różnych legend, może to być znak, który pozostawił Budda. Muzułmanie twierdzą, że znak zostawił Mahomet a wyznawcy hinduizmu, że Shiwa. Niemniej jednak wgłębienie na samej górze czyni to miejsce niepowtarzalnym. My nie szliśmy tam ani dla Buddy ani Shiwy, szliśmy na siebie i dla pięknych widoków.

Na szczyt Adama należy wspinać się nocą, tak aby z samej góry podziwiać wschód słońca. Dodatkowo wchodzenie w środku dnia przy palącym słońcu to raczej samobójstwo. Najlepszą opcją jest wykupienie noclegu jak najbliżej szczytu, tak by około 2 w nocy wyruszyć. Większość turystów wybierała jako bazę noclegową Dalhouise, my zdecydowaliśmy się na Maskeliya. To bardzo malownicza miejscowość z fabryką herbaty i jeziorami. Spędziliśmy tam dwa dni w miłym towarzystwie właścicieli pensjonatu River view inn.

Widok na Szczyt Adama

Szczyt Adama

rośliny
Albicja - kwiat jedwabiu świecący nocą